MAS Brdy-Vltava, o.p.s.

Hlavní oblasti

Vzdělávání - jaro 2020

NEJSOU STEJNÉ – jak díky Teorii typů porozumět dětem i sami sobě , TVOŘÍME ZE DŘEVA, PROBLÉMOVÉ CHOVÁNÍ ŽÁKŮ, PREVENTIVNÍ PROGRAM PRO 1. STUPEŇ ZŠ, PREVENTIVNÍ PROGRAM PRO 2. STUPEŇ ZŠ, JAK DĚTI UČIT RECITOVAT - to jsou témata, se kterými se měli možnost seznámit, pedaogové, rodiče i další zájemci o vzdělávání. Dobře rozjetý vlak těchto aktivit zastavila mimořádná opatření v souvislosti s COVID-19. Plánované semináře,které se neuskutečnili, jsou přesunuté na podzim a zimu 2020/2021.

NEJSOU STEJNÉ – jak díky Teorii typů porozumět dětem i sami sobě

11. 2. 2020 lektorka Mgr. Šárka Miková účastníkům na příkladech konkrétních dětí poodhalila potřeby ukrývající se za různými projevy chování a přinesla několik doporučení, jak na ně reagovat. Každý účastník obdržel při vstupu brožuru, se kterou poté pracoval během celého semináře.  Mezi účastníky jsme zahlédli velké množství pedagogů ze školek a škol v našem regionu, což je dobrá zpráva pro všechny rodiče. Po semináři proběhla diskuze, o různých osobnostních typech, účastníci měli možnost si zakoupit knihu Nejsou stejné.

 

TVOŘÍME ZE DŘEVA

Interaktivní formou Mgr. Jan Helis seznámil účastníky s jednoduchými postupy, které zvládnou děti i mladší žáci. Alfu a omegu tvořila smrková dřevěná deska, která byla doplněna smirkovým papírem, hřebíčky, lepidlem na dřevo a kladivem. Postupně účastníci sestrojili zápich do květináče, hrabičky a krmítko. Během celého workshopu lektor, který je sám pedagog na základní škole, odpovídal na dotazy. Workshop se konal 13. 2. 2020

 

PROBLÉMOVÉ CHOVÁNÍ ŽÁKŮ

Na toto téma proběhla 19. února 2020 již druhá vzdělávací akce, opět byla lektorkou PhDr. Lenka Felcmanová, PhD., která s účastníky probrala, co je problémové chování a jaké jsou jeho příčiny. V další části s aktéry diskutovala jak s příčinami pracovat pomocí funkční analýzy chování.  Dále se seznámili s vhodnými metodami a prostředky podpory pro žáky s ADHD ve výuce.

 

PREVENTIVNÍ PROGRAM PRO 1. STUPEŇ ZŠ

25. 2. 2020 lektorky Mgr. Markéta Hodačová  a Mgr. Jarmila Honsová se v probraly s účastníky teoretický rámec všeobecné prevence ve školách. Dále se účastníci akce prožitkovou formou seznámili s lekcí programu Kočičí zahrada: Pantoflíček se bojí tmy, která je zaměřená na odlišné prožívání strachu a odvahy. A s lekcí programu Jak na prevenci pro 4. – 5. ročník a názvem Přidej kamaráda, jejímž cílem je předcházet rizikům na internetu. Závěr byl věnován sdílení zkušeností, dotazů a zpětné vazby lektorkám.

 

PREVENTIVNÍ PROGRAM PRO 2. STUPEŇ ZŠ

Lektorky Mgr. Markéta Hodačová  a Mgr. Jarmila Honsová se v úvodu dotkly teoretického rámce všeobecné prevence ve školách. Prožitkovou formou se postupně aktéři seznámili  s lekcí programu „Unplugged: Neboj se projevit!“ zaměřenou na prožívání emocí a komunikaci. Dále s lekcí programu „Třídnické hodiny aneb Jak na prevenci“ a názvem „Partnerství“ na téma partnerských vztahů, hodnot a hranic. Závěrem proběhla zpětná vazba všech účastníků a diskuse k probíraným tématům. Seminář se uskutečnil 27. 2. 2020.

 

JAK DĚTI UČIT RECITOVAT

Vzdělávací akci, která se konala 12. 3. 2020, lektorka Mgr. Adéla Kameníková rozdělila na dvě části. První část byla věnována teoretické části a to přes motivaci pedagoga a žáka, výběr vhodného textu pro daného žáka, práci s textem až k přípravě na veřejné vystoupení. Druhá část již byla věnována praktickému nácviku. Nejprve se lektorka zaměřila na správné dýchání, postoj a hlasová cvičení. Na závěr účastníci zpracovávali text, který si připravili z domova. Úplný závěr sloužil účastníkům k sebereflexi.